dijous, 29 d’agost de 2013

andele!! una chavita mexicana!

Quan es viu apartat de la ciutat, entre muntanyes i terrenys cultivats, només cal treure el cap per la finestra per aconseguir veure alguns exemplars d'ocells més inusuals en ciutats. A vegades, des de la terrassa mateix, amb uns binocles aconsegueixo veure alguns ocells i, fins i tot, amb un bon zoom fotografiar-los.
El que ja és més estrany és trobar-te un ocell, semblant a una tórtora que no has vist mai, que miris a la guia i no pareixi...

Això és el que em va passar l'altre dia estenent la roba, vaig adonar-me que hi havia tres ocells que no havia vist mai, però els vaig perdre de seguida, no em va donar temps ni d'agafar els binocles. Durant tot lo matí vaig estar sortint a la terrassa per si aconseguia tornar-los a veure i, després d'insistir unes quantes vegades, ho vaig aconseguir. Aquest cop només n'hi havia un, però estava tant ben col·locat que em va donar temps de fer-l'hi tot un book amb la càmera i observar-lo amb los binocles sense cap problema.
una columbina descansant en un cable de la llumA partir d'aquí va vindre tot el mal de cap, no hi havia manera de descobrir quin ocell era, a la guia no sortia, i per internet no sabia com buscar-lo. Al final però, després de molt remenar, els senyors google i viquipèdia me van donar la resposta. Resulta que a la meva guia no sortia perquè és una espècie sud americana (la guia només recull les espècies d'Europa i regió Mediterrània)

Tota la informació que he pogut arreplega d'aquest ocell es diu Columbina Talpacoti i viu al Amèrica del sud: Mèxic, Perú, Argentina, Paraguay... el que no he vist en lloc és que sigui una espècie invasora a Europa, així que no sé si és normal que estigui voletejant per les Terres de l'Ebre, i tampoc no sé les conseqüències que pot causar la seva presència aquí.

una columbina descansant en un cable de la llum